Presentació


DE L’ESCOLA AL MUSEU

INTRODUCCIÓ:


Des dels inicis del Departament de Serveis Educatius del Museu Picasso al curs 2008-09, hem tingut com a objectius treballar conjuntament amb les escoles del nostre entorn. 


Per assolir aquest l’objectiu hem anat picant portes i compartint diferents projectes amb l’Escola Pere Vila, Institut Pau Claris, Institut Verdaguer, Escola Parc de la Ciutadella, Escola Cervantes, Escola Àngel Baixeras, Escola Castella, Escola Laboure, Institut Joan Salvat-Papasseit, Institut Miquel Taradell, entre d’altres. 


Poc a poc aquest camí del Museu cap a les escoles ha anat canviant fins esdevenir un camí de doble sentit: de l’escola al museu i del museu a l’escola.

A partir d’aquesta doble via hem proposat a les escoles un treball per projectes. 

El punt de partida seria precisament aquest “camí de l’escola”, on s’exploraria el recorregut des de l’escola al museu (i viceversa) i aquells punts entre mig que tenen un significat emocional o cultural pels infants o adolescents.


Aquesta nova proposta sorgeix arrel d’un canvi en la nostra metodologia de treball, que ens ha portat a formar-nos i a conèixer tot un seguit de noves metodologies, un canvi que és similar al que s’ha anat donant paral·lelament a les escoles. Ens proposem aprofitar aquest context que envolta els diferents agents educatius, per a crear una proposta conjunta de treball per projecte on l’Art sigui una eina d’aprenentatge.


Alhora, volem també aconseguir que el Museu Picasso sigui un recurs i passi a formar part de la quotidianitat de la vida dels alumnes i l’escola o institut.


Treballar per projectes és un mètode de treball globalitzador que pretén tornar el protagonisme a l'alumnat, fent-lo responsable del seu propi aprenentatge. Els nois i noies aprenen a pensar per ells i elles mateixes, a investigar i a aprendre dels seus errors i dels seus encerts. Aquesta metodologia dóna l'oportunitat als infants i als adolescents d'escollir quins temes volen treballar i què els interessa i això fa que tot el que aprenen tingui un significat per a ells i elles.




Comentaris